Wedstrijdturnen dames

SV DOTO biedt turnen aan op verschillende niveaus en we beschikken over een ingerichte turnhal. Deze hal is ingericht voor turnen dames en heren. De turnhal staat in het complex van sporthal De Zijde in Bergschenhoek. Plezier staat bij ons hoog in het vaandel, zowel tijdens de trainingen als daarbuiten. We organiseren dan ook regelmatig uitjes. Onze damesselectie is een gezellige maar fanatieke groep turnsters die het beste uit zichzelf wil halen.

Jongtalenten

Dit is een opleidingsgroep waarbij de jonge turnsters worden opgeleid voor een van de wedstrijdgroepen. Ze turnen op sprong, balk, brug/rek en vloer. Tijdens de recreatie- of kleuterlessen kijken we wie hiervoor in aanmerking komt. De trainster nodigt deze kinderen uit voor een proefperiode. Tijdens deze proefperiode kijken we naar de fysieke en mentale mogelijkheden van de turnster. De fysieke aspecten zijn:

• kracht
  • lenigheid
  • coördinatie (evenwicht als belangrijkste)

Als er voldoende ontwikkeling is op deze gebieden, laten we de turnster toe tot de jongtalentgroep, leeftijd van 5 t/m 8 jaar, of kijken we naar een mogelijkheid in te stromen in de onderbouw van de wedstrijdgroep, leeftijd van 9 t/m 11 jaar. De jongtalenten trainen twee keer per week, op donderdagmiddag en zaterdagochtend/-middag.

1e en 2e divisie groep

De 1e en 2e divisie van SV DOTO turnt mee in de landelijke wedstrijden en doet mee aan toernooien. Er zitten momenteel +/- 20 turnsters in deze selectiegroep. De meiden zijn verdeeld over verschillende leeftijdscategorieën; van 8 jaar tot 20 jaar. Zij trainen 12 uur per week.

3e en 4e divisie groep

De 3e en 4e divisie van SV DOTO turnt regionale en landelijke wedstrijden. Daarnaast nemen ze deel aan verschillende toernooien verspreid over het seizoen. Ook deze meiden zijn verdeeld over verschillende leeftijdscategorieën; van instap tot senior. De turnsters trainen van 6 tot 9 uur per week.

Meer informatie of een proefles volgen, mailen naar STD@svdoto.nl.