Olga van Peijpe Nederlands Kampioen vloer

Afgelopen zondag, 26 juni, waren de toestelfinales van de 3e divisie senior in Rotterdam Ahoy. Namens SV DOTO had turnster Olga van Peijpe zich geplaatst op twee toestellen, namelijk vloer en brug. Met als topprestatie dat zij Nederlands Kampioen is geworden op de vloer.

Nederlands Kampioen

Zondag was het dan zo ver, de grote finale. Olga was heel ontspannen bij de warming-up op de vloer in de oefen- en wedstrijdhal. Daarna begon de wedstrijd, waar Olga als derde aan de beurt was. Onder luide aanmoediging van haar clubgenoten van SV DOTO en natuurlijk haar familie, turnde ze haar oefening. Met 12.200 punten stond ze op een voorlopige eerste plaats. Daarna werd het spannend, nu begon het wachten totdat alle andere turnster hun oefening hadden gedaan. Geen van de andere turnsters konden haar score evenaren. Olga is Nederlands Kampioen geworden op het onderdeel vloer!

Bijzondere ervaring

Op dezelfde dag turnde zij ook haar tweede toestel, brug. Olga was als tweede aan de beurt en turnde een oefening zonder foutjes. Ze haalde hier een knappe 7e plaats. Naast deze mooie prestaties kijkt SV DOTO terug op deze bijzondere ervaring, samen met de clubgenootjes en trainers.