Jong Talentwedstrijden 2018

15 april was het dan eindelijk zover, de eerste wedstrijd van de Jong Talenten Wedstrijden.
Op naar Alphen aan de Rijn. Turnen in een andere turnhal. Dat is altijd even wennen.
De eerste ronde waren de mini’s: Akane Bik, Faeline van Os, Jill Toussaint en Lieke de Jong aan de beurt. Ze begonnen de wedstrijd op sprong met super sprongen, Daarna naar de brug waar ze hun kracht even hebben laten zien. Vervolgens de balk, waar de meesten hun zenuwen goed in bedwang konden houden. Als laatste toestel de vloer, waar het nog best moeilijk was om na de balk je concentratie vast te houden. Aan het einde van deze ronde volgde de prijsuitreiking. Akane Bik mocht een mooie zilveren medaille mee naar huis nemen. Jill viel net buiten de prijzen met een 6e plaats, Lieke werd 7e en Faeline 9e.
In de volgende ronde was het de beurt aan de pré instap meisjes: Britt Nenzel, Karlijn Valkenburg, Laura van der Werff, Lot Elsakker, Noortje van der Heijden en Sofie de Rooy. Deze turnsters begonnen op het toestel brug.
Dit was geen probleem voor ze. Door het vele oefenen lieten de turnsters strakke oefeningen zien. Vervolgens op naar de balk. Hier speelden de zenuwen mee. Daarna naar de vloer waar wederom mooie oefeningen getoond werden. Spannend, omdat de oefening best lang is, is deze moeilijk te onthouden.
Als laatste sprong. Dat ging bij iedereen heel erg goed.
Laura van der Werff mocht een mooie zilveren medaille, en Karlijn een mooie vijfde plaats medaille ontvangen. Lot van Elsakker werd 10e, Noortje van der Heijden 13e, Sofie de Rooij 15e en Britt Nenzel 22e.

Op 12 mei was de laatste wedstrijd waar zowel allround, als per toestel prijzen konden worden verdiend. Een aantal turnsters van ons konden er helaas niet bij zijn, omdat dit bij ons de laatste zaterdag van de vakantie was.
In de tweede ronde mochten Akane, Jill en Lieken hun oefeningen laten zien. Ze hebben een keurige wedstrijd geturnd met als resultaat een 2e plaats beker allround, en een gouden medaillie voor vloer voor Akane. Jill 7e en Lieke een 11e plaats.
In de 4e en 5e ronde waren Karlijn, Noortje en Sofie aan de beurt. Zij hebben een prima wedstrijd geturnd en zijn als als volgt geëindigd: Karlijn 10e, Sofie 12e en Noortje 22e.