Bondskampioenschap Heren

Op zaterdag 25 mei 2019 in Alkmaar was de spanning te snijden:
Fabian Gaemers, Han Elkenbracht en Jimmy Franke hadden zich geplaatst voor het Bondskampioenschap. Zij behoren tot de beste 12 turners van Nederland in hun categorie.

Han mocht het spits afbijten. Hij had zich als 12e geplaatst en heeft op de finale de beste wedstrijd ooit gedraaid. Een klein foutje bij sprong en een paar toestellen nog niet helemaal in de plus kunnen turnen heeft hem uiteindelijk op de 7e plaats gebracht. Echt heel goed gedaan
Daarna was het de beurt aan Jimmy en Fabian. Allebei heel nerveus maar wilden er zeker het beste van maken.
Jimmy en Fabian stonden t/m het 4e toestel op de 1e plaats. Jimmy zat vol adrenaline waardoor hij te veel vaart maakte bij vloer waar hij zeker een punt heeft laten liggen. Zijn voltige ging heel goed, zonder val, maar zijn D score was niet genoeg om de 1e plaats te behouden. Uiteindelijk behaalde hij een mooie 6e plaats in de meerkamp. Precies genoeg om door te stromen naar de Ahoy cup in juni.
Fabian bleef zijn 1e plek na iedere toestel behouden. Bij zijn laatste toestel rek had hij maar 8,5 punten nodig om als 1e te eindigen op het podium. De spanning was te snijden want ze waren vergeten zijn cijfers in te voeren terwijl de wedstrijd al klaar was. Dit leverde een soort Songfestival gevoel op.
Bij navraag werd zijn laatste cijfer alsnog ingevoerd, en ruim genoeg om Bondskampioen te worden.

De volgende dag, zondag, hebben Fabian en Jimmy hun toestelfinale mogen turnen! Ze hebben beide een superwedstrijd gehad. Jimmy heeft Goud behaald op de vloer en zilver op sprong. Fabian is met een gouden medaille van vloer en sprong naar huis gegaan. Ook heeft hij brons gehaald op ringen. Wij zijn supertrots!