Streetdance

Wat is streetdance?

In deze dansles leer jij stoere, krachtige moves. Breng jouw conditie op pijl en dat allemaal op de nieuwste hits. Train mee met onze les streetdance en laat met jouw moves zien wie jij bent en wat jij kan!

Voor wie is deze les?

SV DOTO biedt streetdance lessen op verschillende niveaus vanaf 6 jaar. Als je geïnteresseerd bent in een proefles, stuur dan een e-mail naar dans@svdoto.nlVermeld de leeftijd en eventueel de dansachtergrond van je kind. We vinden het belangrijk dat ieder kind een voor hem of haar geschikte les kan volgen, met de juiste mate van uitdaging. Daarom baseren we de indeling van onze groepen niet alleen op leeftijd, maar ook op niveau. Onze coördinatoren geven aan wat de juiste proefles is.

Over de les streetdance

Zoals de naam al aangeeft, is streetdance de dans van de straat. Onder de noemer streetdance vallen verschillende dansstijlen die niet voor het theater zijn ontwikkeld, maar overal daar zijn ontstaan waar mensen met en voor elkaar dansen. In de streetdance lessen van SV DOTO willen we onze leerlingen graag van zoveel als mogelijk stijlen laten proeven (zoals van Urban, Reggeaton, Lyrical, Afro & Hip Hop). De stijlen worden gekenmerkt door stoere, krachtige moves, waarmee de danser zijn persoonlijkheid uitdrukt en kan laten zien wat hij kan.

Tijdens de lessen leren de kinderen, na een warming-up, de verschillende basismoves, die vervolgens in choreografieën worden verwerkt en toegepast. Extra techniek oefeningen zorgen voor de nodige scherpte en zuiverheid van de bewegingen en dragen eraan bij dat de leerlingen de verschillende stijlen secuur leren beheersen. Ook het opbouwen van een goede conditie is een belangrijk onderdeel van onze streetdance lessen. Dit allemaal gebeurt op de nieuwste hits. De les wordt afgesloten met een cooling-down.

Talentgroepen

Voor iedereen die graag vaker in de week en op een hoger niveau streetdance wil trainen, heeft SV DOTO talentgroepen. Dit lesprogramma is voor kinderen die nóg meer uitdaging zoeken in dans en  daarvoor serieuzer en harder willen werken. Tijdens deze lessen stomen we de leerlingen klaar om mee te doen aan wedstrijden door middel van choreografieën op hoog niveau.

Verwachting talentgroepen streetdance

Voor meer informatie of een proefles, mail naar dans@svdoto.nl