Recreatieturnen

Turnen is goed voor je! Bij turnen gaat het vooral om beleving, om ‘over de kop gaan’ in verschillende situaties en op verschillende toestellen. En dat op je eigen niveau zoals omschreven in het Nationaal Turn Systeem van de KNGU.

Recreatiegroepen

SV DOTO heeft diverse meisjes- en jongensrecreatiegroepen. Tijdens de training wordt gewerkt op verschillende toestellen zoals brug ongelijk, balk, sprong, lange mat en voltige. Eén keer per jaar organiseert SV DOTO de onderlinge wedstrijden waaraan de recreatie turn(st)ers mogen deelnemen. Daarnaast is er de mogelijkheid voor turners vanaf 8 jaar om deel te nemen aan de turncompetitie van het rayon Rotterdam. Aan de turncompetitie nemen meerdere verenigingen uit het rayon deel.

Wedstrijdgroepen

Naast het turnen op recreatief niveau heeft SV DOTO ook wedstrijdgroepen voor dames– en herenturnen. Eén keer per jaar wordt een testtraining gehouden voor nieuwe talenten in de leeftijd van 6 t/m 8 jaar. Houd de website in de gaten voor de data. Kijk voor meer informatie over het wedstrijd turnen op de specifieke pagina’s.

Contact

Meer informatie of een proefles volgen, mail naar jongensrecreatie@svdoto.nl of selectiejongens@svdoto.nl.