Start binnen sporten

Goed nieuws: vandaag heeft het kabinet bevestigd dat binnensporten vanaf woensdag 19 mei weer is toegestaan. Hieronder lees je wat er weer mogelijk is. Daarnaast ontvang je deze week specifieke informatie van je trainer of docent.

Leeftijd en aantal personen
•    Voor sporters tot en met 17 jaar gelden er geen beperkingen. Sporten in groepsverband is toegestaan.
•    Sporters van 18 jaar en ouder sporten in groepjes van maximaal 2 personen. Zij houden 1,5 meter afstand tot anderen, met uitzondering tot kinderen tot en met 12 jaar.
•    Er mogen maximaal 30 personen in één ruimte als er sporters van 18 jaar of ouder aanwezig zijn.

Tijdelijke ingang
Aangezien er de komende twee weken overdag examens in de sporthal plaatsvinden, maken we tot 17.00 uur gebruik van de nooddeur die direct leidt naar de tribune van de turnhal. Circa 10 minuten voor aanvang van de les, staat er een trainer/docent bij de deur om de kinderen op te vangen. Vanaf 17.00 uur gebruiken we de hoofdingang.

Rooster
Voor de recreanten gaan we weer het normale rooster draaien qua aanvangstijd en tijdsduur. De selectieleden turnen ontvangen nog informatie over hun trainingstijden via hun trainer/docent. Dit heeft te maken met de examens die plaatsvinden, waardoor we de komende twee weken geen beschikking hebben over de sporthal als extra ruimte. Dit is noodzakelijk vanwege de maatregel ‘maximaal 30 personen’. We kijken hoe we dit kunnen oplossen en wat de mogelijkheden zijn over twee weken.

Blijf denken aan….
•    De kleedruimtes en douches zijn gesloten, dus kom in sportkleding naar de les/training.
•    Neem een tas mee waarin je je buitenschoenen en jas kan opbergen tijdens de les. De trainers/docenten geven aan waar je de tas kan neerzetten.
•    Ga zoveel mogelijk thuis naar het toilet. Alleen de toiletten op de gang zijn open.
•    Desinfecteer je handen bij de ingang.
•    Als je 13 jaar of ouder bent, dan ben je verplicht een mondkapje te dragen in de niet-sportruimten, zoals de ontvangsthal. In de turnhal, dans- en sportzalen mag het mondkapje af.
•    Ouders/niet-sporters gaan niet naar binnen, tenzij dit medisch noodzakelijk is.
•    Verlaat na het sporten zo snel mogelijk sporthal De Zijde.
•    Heb je klachten: blijf thuis en laat je zo snel mogelijk testen.

Tegemoetkoming contributie (herhaald bericht)
Aangezien we ‘verloren’ trainingsweken hebben, willen we iedereen tegemoet komen door 25% van de jaarcontributie terug te betalen. Dit verrekenen we met de jaarcontributie van seizoen 2021-2022. De redenen hiervoor zijn dat diverse soorten lidmaatschappen, verschillende betalingswijzen en -termijnen het niet mogelijk maken om dit administratief eerder te regelen. In de laatste Algemene Ledenvergadering is vastgesteld dat de contributie voor het aankomende seizoen gelijk blijft.

Uit ervaring weten we dat sommige leden de club kunnen en willen ondersteunen door af te zien van bovenstaande 25%-regeling. Je kan dit laten weten door een mail te sturen naar penningmeester@svdoto.nl. Vermeld hierin duidelijk je naam en geboortedatum.

Bij vragen of voor meer informatie kan je mailen naar secretariaat@svdoto.nl.

Blijf goed voor jezelf en elkaar zorgen!