Nieuwsbrief oktober 2020

Beste leden van SV DOTO,

Het seizoen is alweer een paar weken bezig. Fijn om te zien dat iedereen weer actief bezig is in de zalen en de turnhal. En niet alleen daar, want ook daarbuiten zijn jullie hard aan het werk voor de vereniging. In twee weken tijd hebben we alleen al online meer dan 600 loten verkocht! We zijn trots op jullie, ga zo door!

Verscherpte regelgeving COVID-19
Gelukkig, we mogen blijven sporten! Om de 1,5 meter afstand te waarborgen, sportten we de afgelopen tijd al zonder publiek en was de kantine gesloten. We waren dus al goed bezig.

Richtlijn ‘kinderen met verkoudheidsklachten’
SV DOTO volgt de landelijke RIVM-richtlijn die sinds maandag 21 september geldt voor kinderen tot en met twaalf jaar met verkoudheidsklachten (zoals loopneus, neusverkoudheid, niezen of keelpijn) of bekende hooikoortsklachten. Hij of zij is welkom op de training of in de les en hoeft niet te worden getest op COVID-19. Dit geldt niet als het kind een nauw contact is van iemand die COVID-19 heeft of als het kind bij iemand woont die koorts heeft of benauwd is. In die gevallen moet hij of zij thuisblijven. We vertrouwen erop dat je zelf goed kan inschatten of het verstandig is dat je (zoon of dochter) naar de training of les komt.

Advies mondkapjes
We houden ons aan het dringende advies om een mondkapje te dragen in publieke binnenruimten. Dat betekent dat als je 13 jaar of ouder bent, we je verzoeken om een mondkapje te dragen in de niet-sportruimten, zoals de ontvangsthal en kleedkamers. In de turnhal, dans- en sportzalen mag het mondkapje af.

Zorg voor samen sportplezier en blijf denken aan:
•    Ga vooraf thuis naar het toilet.
•    Kom in sportkleding naar de les/training.
•    Verzamel buiten, zodat de docent/trainer iedereen in één keer mee naar binnen neemt, m.u.v. degenen die nu al op eigen gelegenheid naar binnen gaan.
•    Desinfecteer je handen bij de ingang.
•    Ouders/niet-sporters gaan niet naar binnen, tenzij dit medisch noodzakelijk is.
•    Verlaat na het sporten zo snel mogelijk sporthal De Zijde.

Extra ruimte tijdens drukkere uren
We zijn in overleg met Sportfonds Lansingerland, eigenaar De Zijde, of we op maandag- en woensdagavond de sporthal kunnen gebruiken voor warming-up en krachttraining. Aangezien op deze avonden de turnhal goed bezet is, geeft gebruik van de sporthal meer beweegruimte.

Belangrijkste reden van vollere groepen is de ledentoename na de oproep vanuit de gemeente eind april van dit jaar om sporten voor zoveel mogelijk mensen mogelijk te maken. Dat betekent dat we bij de start van het buiten sporten, wachtlijsten hebben opgeheven en ook niet-leden met de lessen konden meedoen. Positief is dat hierdoor meer kinderen enthousiast zijn geworden voor sporten bij onze verenging. De ervaring leert dat tegen het einde van het jaar door ledenverloop de groepen weer evenredig verdeeld zijn.

Parkeren bij De Zijde
We willen nogmaals benadrukken dat het alleen is toegestaan om te parkeren in de daarvoor bestemde parkeervakken en niet op de invalideparkeerplaatsen of overige ruimten tussen de gebouwen. Ook niet als je alleen iemand komt brengen of halen. De politie controleert regelmatig en kan hoge boetes uitdelen.

Online Algemene Ledenvergadering
Op donderdag 19 november om 19.30 uur vindt de Algemene Ledenvergadering (ALV) plaats. Vanwege het COVID-19 virus gaan we de ALV online organiseren. Je ontvangt nog de benodigde gegevens om online aan te sluiten, maar noteer datum en tijd alvast in je agenda.

Jouw stem geld(t) via Rabobank ClubSupport
Ben je lid/klant van Rabobank Bergschenhoek, Pijnacker of Delft? Stem dan tussen maandag 5 en zondag 25 oktober op SV DOTO en we ontvangen per stem een financiële ondersteuning vanuit Rabobank. Moedig familie, kennissen en vrienden aan om dit te doen, want elke stem is geld waard!

Het werkt heel simpel:
•    Log in bij de Rabobank via de app of website.
•    Ga naar Zelf regelen > Mijn Lidmaatschap > Rabo ClubSupport.
•    Klik op Stemmen.
•    Zoek onze vereniging door D.O.T.O. (met punten) in te typen.
•    En breng je stem uit.

Begin november horen we hoeveel financiële ondersteuning SV DOTO ontvangt. Alvast bedankt.

Kleding SV DOTO
Helaas zijn de huidige presentatiepakken die door de trainers en selectieturners worden gedragen, uit de collectie gehaald en dus niet meer leverbaar. We zijn nu aan het bekijken welke nieuwe pakken we gaan aanbieden. We letten op pasvorm, materiaal, kleuren en kosten. Zodra de nieuwe pakken verkrijgbaar zijn, laten we dit weten. Op dit moment is het dus niet meer mogelijk om bij Sport 2000 in Berkel en Rodenrijs een nieuw pak aan te schaffen.

Reminder: loten Grote Clubactie
Ons doel is dat we minimaal 2.500 loten verkopen. En we gaan de goede kant op, want er zijn al meer dan 600 loten online verkocht, waaronder één Superlot. Speciaal voor bedrijven zijn er zogeheten Superloten à € 150: hiermee steun je 50x onze vereniging en maak je 50x kans op mooie prijzen. Heb je een eigen bedrijf of wil jouw werkgever een Superlot kopen, klik dan hier.

Lever volle boekjes in bij je trainer of dansdocent en vraag om een nieuw boekje. Alle verkoopboekjes moeten uiterlijk maandag 23 november worden ingeleverd, dus er is nog genoeg tijd! En als je meer dan 20 loten verkoopt, ontvang je sowieso een waardebon waarmee je o.a. flinke korting krijgt op leuke dagjes uit en gratis entreekaartjes.

Even voorstellen
Na onze oproep in de vorige nieuwsbrief hebben twee enthousiaste ouders zich gemeld als lid ledenadministratie en lid salarisadministratie. Welkom Daniel en Ela. Bedankt voor jullie enthousiasme.

Facebook & Instagram
Trouwe volgers hebben het al gemerkt, maar via Facebook en ons nieuwe Instagram account houden we jullie tussen de nieuwsbrieven door op de hoogte van handige weetjes, tips of reminders. Volg ons via Facebook & Instagram.