Update: Sporten & nieuwe maatregelen COVID-19

De versoepelde maatregelen die afgelopen dinsdag zijn aangekondigd, maakt het volgende weer mogelijk:

•    Leden van 18 jaar en ouder sporten in groepjes van maximaal 4 personen (i.p.v. 2 personen). Zij houden onderling 1,5 meter afstand.

•    Groepslessen voor leden van 18 jaar en ouder zijn weer toegestaan, zoals de dansles voor 18+, Meer Bewegen Voor Ouderen en de indoortraining.

Mondkapjes
Vanaf 1 december zijn mondkapjes in openbare ruimten verplicht. We hebben al enige tijd de afspraak dat iedereen van 13 jaar of ouder een mondkapje draagt in de niet-sportruimten, zoals de ontvangsthal en kleedkamers. In de turnhal, dans- en sportzalen mag het mondkapje af. We volgen ook de dringende adviezen dat trainers een mondkapje dragen, ook tijdens de les, en de duur van het vangen zoveel mogelijk beperken bij sporters van 18 jaar en ouder.

Extra ruimte
In de vorige nieuwsbrief gaven we al aan dat we de sporthal als extra ruimte tot onze beschikking hebben op de dagen en tijdstippen dat dit nodig is. We zijn blij om te melden dat dit in ieder geval tot de kerstvakantie mogelijk is. Door de huur van deze extra ruimte kunnen de meeste sporten voor alle leden blijven doorgaan. Sommige turn- en (acro)gymlessen vinden een deel of de gehele lesduur plaats in de sporthal. In deze zaal zijn ook materialen, zoals airtumbling, trampolines, planken en (val)matten aanwezig, zodat we nog steeds een gevarieerd aanbod hebben.

Blijf denken aan….
•    De kleedruimtes en douches zijn gesloten, dus kom in sportkleding naar de les/training.
•    Neem een tas mee waarin je je buitenschoenen en jas kan opbergen tijdens de les. Deze tas plaats je aan de rand van de hal/zal. Nb. niet in de ontvangsthal.
•    Ga zoveel mogelijk thuis naar het toilet. Alleen de toiletten op de gang zijn open.
•    Verzamel buiten, zodat de docent/trainer iedereen in één keer mee naar binnen neemt, m.u.v. degenen die nu al op eigen gelegenheid naar binnen gaan.
•    Desinfecteer je handen bij de ingang.
•    Ouders/niet-sporters gaan niet naar binnen, tenzij dit medisch noodzakelijk is.
•    Verlaat na het sporten zo snel mogelijk sporthal De Zijde.

Bij vragen of voor meer informatie kan je mailen naar secretariaat@svdoto.nl.

Blijf goed voor jezelf en elkaar zorgen!

Bestuur SV DOTO
Yvette, Jordy, Twann, Manon en Annejette